torsdag 5 januari 2012

Varma länder!

Nu när jag kikat in på andra bloggar har jag upptäckt att de flesta människor reser till sol och bad på semestern. Några är intresserade av att resa till storstäder ute i Europa och världen, men inte många skriver om reser i Sverige. Det måste väl finnas fler bloggare som tycker om att semestra i en svensk stad, men just nu har jag inte hittat någon i alla fall. Konstigt egentligen. Jag tycker att vi har det så fint i Sverige och tänk så mycket billigare det blir att semestra på hemmaplan. Det är väl så att det finns pengar till resor trots allt. Det kanske bara är jag som har det knapert med pengar och får stanna i Sverige på semestern. Men, det gör inget; jag trivs mycket bra i Sverige och jag har fått så många nya vänner på mina resor. Jag fick en så trevlig kompis när jag var i Örebro i somras. Jag tycker Örebro är en väldigt fin stad och jag kommer ihåg att jag till och med tyckte det var kul att knalla omkring i Wadköping. Det är ett friluftsmuseum kan man säga och det brukar jag inte tycka är så kul. Vem vill gå omkring och titta på gamla hus med halmtak? Men, det var himla fint där och det var som en hel by. När jag satt och fikade mitt på det lilla torget i Wadköping var det en flicka som började fråga mig en massa saker om Örebro. Hon trodde nog att jag bodde där och jag lyckades svara ganska bra på hennes frågor. Jag hade läst om Örebro innan jag åkte dit och jag hade också hunnit se en massa innan dagen i Wadköping. Vi skrattade bägge gott när hon upptäckte att jag också var turist. Ända sen dagen talas vi vid ofta på Skype och hon kanske skall komma och hälsa på mig snart. Annars får vi väl träffas i en annan liten stad i Sverige senare i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.