torsdag 5 januari 2012

Jag älskar att resa!

Nu har jag bestämt mig för att starta en blogg där jag kan skriva om alla mina resor. Den här bloggen är mer tänkt som en dagbok som jag egentligen kan ha för mig själv. Det är kul att kunna titta tillbaka till de resor man gjort när det gått några år. Det blir också mycket snyggare dagböcker om man skriver dem på nätet. Visserligen kommer många fler än jag att kunna läsa den om jag publicerar den på nätet men det får jag ta. Det är inte ofta jag skriver hemligheter som jag inte vill att någon annan skall läsa. Men det händer väl ibland att det slinker in någon vacker pojk i mitt liv när jag är ute och reser. Kanske gör det inte något om en sådan kommer med i bloggen. Jag får se hur jag gör. Jag hittade i alla fall den här gratisbloggen på blogger.com och jag tycker den har väldigt fin design. Man kan också ändra designen senare om man tröttnar på den här. Medan jag skriver håller jag också på att undersöka hur jag skall bära mig åt för att lägga upp bilder. Jag har ingen kamera så jag brukar fota med hjälp av mobilen och jag har inte ens lärt mig hur jag skall få bilderna från mobilen in till datorn än. Som ni förstår är jag inte så teknisk av mig så jag känner mig riktigt stolt att jag nu fått till en blogg! Här skall jag skriva om alla mina resor och för det mesta reser jag i Sverige. Det händer att jag reser utomlands också när jag har råd med det, men för det mesta får det bli korta weekendresor då jag kan ta buss eller tåg till destinationen. Jag har stora planer inför vår och sommar och det kommer jag att skriva om. Jag kommer också att försöka komma ihåg de resmål jag redan besökt och skriva om dem allteftersom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.